Spelend leren; in het onderwijs heel gewoon. Binnenkort ook binnen uw bedrijf? Samen met onze partner The Cue hebben we een reeks games ontwikkeld om op een speelse en educatieve manier te leren hoe je in goed en gestructureerd kunt samenwerken vanuit kantoor en vanuit huis.
Benieuwd wat gamification is, wat je ermee kunt bereiken en hoe een game rondom Microsoft 365 eruit ziet? Check dan onze korte demovideo!
Gamification is het toepassen van motiverende elementen uit games in de ‘echte wereld’. In een game spelen personen om beter te worden, als team of als individu. De ene speler speelt om te winnen, de andere speler wil ontdekken en de volgende speler wil zoveel mogelijk punten behalen. Gamification is succesvol toe te passen om doelen te bereiken en nieuw gedrag aan te leren aan grote groepen mensen.
Goede games bevatten drie elementen, die zorgen dat spelers intrinsiek door willen gaan met spelen. Het willen spelen van de game maakt dat spelers gemotiveerd zijn om nieuw gedrag aan te leren.
In een game wordt gewenst gedrag beloond door triggers en kort-cyclische rewards. Dit werkt bijvoorbeeld bij het stoppen met roken, bij afvallen, bij het vaker gebruiken van technologie in je werk en bij het aanleren van andere nieuwe routines op je werk. Die triggers en rewards zijn in games expliciet aanwezig in de vorm van levels, challenges, punten, badges en sociale interactie. Dat maakt dat het zo leuk is om te spelen.
1. Autonomie
In iedere succesvolle game heeft een speler vrijheid om eigen keuzes te maken. Die vrijheid spreekt de menselijke creativiteit aan en plezier te maken. Zo triggert een game om nieuwe dingen te ontdekken binnen de kaders van het spel.
2. Meesterschap
Veel spelers worden gemotiveerd door het streven dingen goed te willen doen en liefst steeds beter. In succesvolle games valt er (steeds) iets te leren. Het krijgen van punten en badges motiveert om verder te spelen en te groeien van beginner naar meester.
3. Zingeving
Door een spel te verbinden aan wezenlijke dingen, zoals het zich houden aan de verkeersregels, te gaan sporten of het optimaliseren van een vergadering, sluit een game aan bij de intrinsieke motivatie van een speler en krijgt de game zin.
Bovenstaande onderbouwt dat nieuw gedrag kan worden aangeleerd op een leuke manier.
Wij focussen op vergroten van prestaties op de werkvloer met behulp van technologie. De Office 365 games van The Cue richten zich op concrete uitdagingen van organisaties, zoals:
✔ effectiever vergaderen,
✔ slim samenwerken,
✔ effectief sturen op feiten en cijfers en
✔ slim informatie delen.
Door gamification en gedragsverandering te combineren, verbeteren we de prestaties met de adoptie van nieuwe technologie op een laagdrempelige, schaalbare en fun manier.
Onze games bieden we tijdelijk in 2 vormen aan:
✔ een abonnementsvorm waarbij u gedurende het hele jaar een aantal games speelt van 5 weken voor een maandelijks bedrag
✔ en een variant speciaal voor thuiswerkers. In deze game krijg je een kennisshot die je nu nodig hebt om slim samen te werken vanuit huis. Je leert in deze speciale editie alles over hoe je online het meeste uit je dag haalt en hoe je in contact blijft met je team. Een online dagstart? Een virtuele vergadering of creatieve sessie? Of samen aan 1 document werken in Microsoft Teams? Je collega’s de waardering geven die ze juist nu zo goed kunnen gebruiken? Na deze game heb je de kennis in huis en de gewoontes die daarbij passen.