Microsoft Teams kennen we inmiddels allemaal wel, maar Teams als telefooncentrale in de cloud, dat is nog redelijk nieuw. Wat is het, wat kan het, wat vervangt het, wat zijn de voordelen, wat betekent het voor je telefooncentrale, wat kost het, wat levert het op? In deze blog nemen we je mee.
Communiceren via Microsoft Teams is niet nieuw. We hoeven niemand meer uit te leggen waarom Teams als samenwerkings- en communicatieplatform zo’n vlucht heeft genomen sinds maart 2020. We chatten, videobellen, vergaderen en posten er wat op los met z’n allen.
Maar wil je ‘gewoon’ bellen, dan loop je nog wel tegen wat dingen aan. Je moet switchen van Teams op je laptop of desktop naar de belfunctie op je gewone vaste of mobiele telefoon, je moet overschakelen van headset naar telefoon, waardoor je ook nog eens geen handen vrij hebt om aantekeningen te maken.
Als je Teams Bellen integreert, heb je daar geen last meer van. Gewoon bellen van Microsoft Teams naar Microsoft Teams of naar vaste of mobiele nummers. Zoals je dat ook gewend bent met een telefooncentrale, maar dan vanuit je Teams-applicatie of op mobiel zelfs met de native app.
Je belt gewoon via het scherm van je apparaat, je kunt doorverbinden, gesprekken samenvoegen, bellen met één simpele klik en zelfs van je telefoon naar Microsoft Teams overschakelen is heel eenvoudig. Slimme automatische antwoorddiensten en slimme wachtrijen? Zo geregeld.
Behalve dat je kunt bellen met Teams zoals je dat gewend bent, zijn er ook nog extra voordelen. Collega’s zijn gewoon bereikbaar via Teams, zelfs als hun nummers niet bekend zijn. Teams Bellen ondersteunt spreekkamers, zodat je afscheid kunt nemen van je traditionele spreekkamerapparaten.
De investering is relatief laag, omdat je geen – nieuwe – toestellen hoeft aan te schaffen. Alles gaat softwarematig, via de bekende Teams-interface, via je computer of via een appje op je smartphone. Bovendien is de investering blijvend. Microsoft ontwikkelt al haar oplossingen voortdurend, dus ook Teams. Het kan alleen maar beter worden. Tenslotte heb je geen aparte telecomprovider meer nodig waar je je telefoniezaken mee regelt, maar kun je alles onderbrengen bij je IT-partner.
Wil je aan de slag met Teams Bellen? Wij regelen alles voor je. Na een oriënterend gesprek komen we met een voorstel en werken we een proof of concept voor je uit. De callflow, het aantal benodigde kanalen voor concurrent calls, de benodigde functionaliteiten zoals callcenter- en receptiefunctionaliteiten, het al dan niet hergebruiken van oude telefoons? We denken overal over mee.
Na de testperiode beslis je of je door wilt gaan of niet. Ben je tevreden? Dan rollen we het plan verder uit en ondersteunen we jou en je collega’s bij het aan de slag gaan met Teams Bellen. De uiteindelijke kosten hangen af van jouw wensen en eisen en je huidige abonnement.
Meer weten over de voordelen van een telefooncentrale via Microsoft Teams? Kijk dan onze webinar terug of check onze speciale pagina over Teams Bellen.
Wil je direct aan de slag of gericht advies voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op.