Terug naar het overzicht
Cloud Infrastructuur

Leijtens Import

“Al met al geef ik WSB een 8."

Leijtens Import is een importeur en distributeur van cosmetica. De cosmetica wordt geïmporteerd vanuit landen over de hele wereld en gedistribueerd naar de grote ketens (Douglas, ICI Paris, Etos), maar ook individuele parfumerieën en drogisterijen in de Benelux. Het bedrijf is gevestigd op industrieterrein Zanddonk in Waalwijk.

Familiebedrijf

Het bedrijf bestaat sinds 1991 en is een familiebedrijf. Willem Leijtens, verantwoordelijk voor Business Development: “Mijn vader heeft het bedrijf 27 jaar geleden opgericht, toen ik net geboren was. Dan groei je er als kind mee op, want thuis gaat het vaak over het bedrijf. Hoe ouder je wordt, hoe meer interesse je er in krijgt.”

Feestdagen

De vader van Willem, Peter Leijtens is de directeur en eindverantwoordelijk. Willem: “Mijn zus Elise is ook al ruim zes jaar actief in de zaak en houdt zich bezig met marketing. Maar we doen het natuurlijk niet alleen met de familie Leijtens. In totaal werken we met 16 mensen en maken daarnaast ook gebruik van flexwerkers, omdat we ook seizoenen hebben. De eerste maanden van het jaar, na de feestdagen, zijn hele rustige maanden voor ons en in de zomermaanden zijn veel winkels gesloten.

Misschien kun je het niet voorstellen, maar in Italië gaan sommige leveranciers gewoon zes weken dicht. Vanaf september tot aan eind november hebben we een enorme piek. In dé feestmaand december eigenlijk niet, want dan willen onze afnemers zich focussen op de consument, hun klant. We ondersteunen winkels dan wel met verkoopactiviteiten bijvoorbeeld.”

Leijtens Import - pand binnen

In de cloud

Willem vervolgt: “Zelf ben ik naast Business Development verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Daarom hou ik me ook bezig met de ICT. Toen ik in de zaak kwam, merkte ik al snel dat de situatie flink verouderd was. We werkten al wel in de cloud, dus ons gedachtegoed was voor die tijd behoorlijk modern, maar de uitvoering was minder: er was vaak traagheid op de server en we draaiden op een hele oude versie van Windows. Het liep gewoon niet lekker en we waren ook niet heel tevreden over de service van de toenmalige ICT-leverancier.

Er was veel frustratie bij mijn collega’s, omdat het cloud platform waarop we werkten niet goed functioneerde. We willen niet na hoeven denken over ICT-zaken, wij willen bezig zijn met onze klanten en onze marketing- en verkoopactiviteiten. ICT moet gewoon goed werken.”

Via-via

Willem ging op zoek naar een nieuwe ICT-partner en kwam via een vriend van zijn vader bij WSB Solutions terecht. Willem: “Hij was al klant bij WSB en erg tevreden. Zelf waren we dan ook al snel overtuigd van het feit dat WSB een goede partner voor ons zou zijn. Jullie voorstel was erg duidelijk en ook jullie persoonlijke aanpak beviel goed.”

– – – – – – – Willem Leijtens – – – – – – –

Willem Leijtens - Leijtens Import

“ICT moet gewoon goed werken.”

“Toch zijn we niet over één nacht ijs gegaan. Het was een flinke investering om naar een nieuw cloud platform te verhuizen. Dus dat was even iets om goed over na te denken. Zo’n investering verdien je niet zomaar terug.”

Migratie

“De voor- en nadelen werden tegen elkaar afgewogen en uiteindelijk werd de beslissing genomen om te verhuizen naar een nieuw cloud platform. Willem: “Toen de beslissing eenmaal was genomen, is alles heel soepel verlopen. Zo’n migratie heeft flink wat voeten in de aarde dus je verwacht tegen een heleboel dingen aan te lopen. Maar het verliep eigenlijk zonder problemen. Het is in een weekend gebeurd, ik was zelf op vakantie dus dat was extra spannend, maar het ging vlekkeloos.”

Leijtens Import - award winner

Deuk

Maar hoe goed de migratie ook verliep het enthousiasme leek al heel snel een deuk op te lopen. Willem: “Vlak na de migratie hebben we er anderhalve dag uitgelegen. Niemand kon iets doen. Toen was er een storing bij KPN. Ja, daar doe je niets aan. Die storing viel net effe ongelukkig zo vlak na de migratie. Gelukkig zijn er sindsdien eigenlijk nauwelijks problemen geweest.”

Office 365

“Wel bel ik regelmatig met de support afdeling van WSB. Dat heeft vooral te maken dat ik zelf continu op zoek ben naar nieuwe kansen en verbeteringen. Ik zoek telkens naar nieuwe mogelijkheden om te kijken hoe ik alle Microsoft producten die in ons Office 365 pakket zitten kan benutten. Iedereen kent Word, Excel, PowerPoint en Outlook. Je denkt die producten ook goed te kennen, maar als je gaat zoeken in zo’n product, kan het zoveel meer.”

Licentie geüpgrade

“En ook ontdek je dan dat er ook andere Microsoft programma’s zijn binnen Office 365. OneDrive bijvoorbeeld gebruikte ik tot voor kort helemaal niet. Ook had ik nooit ingelogd op portal.office.com. WSB heeft me hier op gewezen en laten zien wat er allemaal nog meer mogelijk is en hoe je daar efficiencyslagen mee kunt maken. Ik heb nu zelfs mijn licentie geüpgrade om er nog meer uit te halen en nog meer te experimenteren.”

Willem Leijtens - persoonlijk gesprek

Pluspunt

“Ook komt er binnenkort een medewerker van WSB naar ons toe om te kijken hoe we de applicaties binnen Office 365 nu gebruiken, wat we er mee zou kunnen doen, en andere mogelijkheden binnen Microsoft. Dat is een mooie extra service. Dat vind ik een groot pluspunt. Ik vind het fijn dat WSB meedenkt over hoe wij kunnen doorontwikkelen en naar een modernere manier van werken kunnen gaan.”

Ontzorgd

“ICT is de basis van je werkzaamheden. Je bent de hele dag aan het werk in je cloud omgeving en op het moment dat dat zonder problemen en dus zonder frustraties loopt, is iedereen tevreden.

Al met al geef ik WSB daarom een 8. De service is goed, voor mijn gevoel zijn er korte lijnen, als er iets is kan ik altijd bij jullie terecht, dan word ik ook goed en adequaat geholpen, de samenwerking is fijn. We hebben destijds voor WSB gekozen om ontzorgd te worden op het gebied van ICT. En dat is precies wat jullie doen.”

Meer weten?

Laten we eens kennis maken. Neem contact op met Maurice.