Doe je je boekhouding in Excel of een boekhoudprogramma zoals SnelStart of AccountView? En loop je ook telkens tegen beperkingen aan?
Het remt de groei van je bedrijf. En zorgt voor veel frustratie. Voor veel bedrijven het moment om zich te oriënteren op een ERP-systeem.
Ontdek Dynamics 365 Business Central, het ERP-systeem van Microsoft. Business Central is speciaal ontwikkeld voor mkb-bedrijven. Het stroomlijnt je boekhouding, inkoop, verkoop en je voorraadbeheer, zodat je lekker efficiënt kunt werken.
Scrol verder en ontdek alle voordelen van Business Central voor jouw bedrijf.
Met Business Central regel je je inkoop, verkoop, voorraadbeheer, boekhouding voortaan centraal binnen 1 applicatie. Geen eilandjes meer. En dus minder fouten en meer efficiency.
Andere grote voordelen van Business Central zijn de schaalbaarheid en flexibiliteit. Het systeem is ontworpen om met je bedrijf mee te groeien. Je kunt functionaliteiten toevoegen of aanpassen zonder grote ingrepen. Met Business Central kun je (zeer) lang vooruit, omdat het zich makkelijk laat aanpassen aan veranderende behoeften.
Business Central blinkt uit in voorraadbeheer. Het stroomlijnt je logistieke processen en helpt je je voorraadbeheer te optimaliseren.
✔️ Beheer al je bedrijfsprocessen in 1 applicatie
✔️ Geen duur maatwerk meer nodig (hierover later meer)
✔️ Veilig in de cloud (hierover ook verderop meer)
✔️ Integreert met Microsoft 365
En wat steeds belangrijker wordt: ✔️ AI-functies
Business Central is anders dan veel andere traditionele ERP-systemen. Het is te vergelijken met een mobiele telefoon. Als je een nieuwe telefoon koopt, krijg je een telefoon met alleen een besturingssysteem en een aantal standaard apps. Als je functionaliteiten toe wilt voegen ga je naar de App of Google Play Store om een app te downloaden. Zo richt je jouw telefoon helemaal naar eigen wens in.
Zo is het ook bij Business Central. De basis is zoveel mogelijk gestandaardiseerd en dat is naar wens uit te breiden met functionaliteiten door middel van apps. Denk aan magazijn scanning, webshopkoppelingen, visuele planbords en WMS-oplossingen. Dat zijn functionaliteiten die niet ieder bedrijf nodig heeft. Jij wel? Dan download je een app. Dus geen duur maatwerk meer (met bijhorende problemen bij updates), maar een moderne manier van denken en werken.
Onder de naam Apportunix ontwikkelen we zelf ook apps voor Business Central. Daarnaast werken we samen met een aantal partners die ook apps ontwikkelen.
Bij de voorloper van Business Central, Navision, en bij veel andere ERP-systemen voeg je functionaliteiten toe door deze in de broncode van het systeem zelf aan te passen. Bij een update van het systeem, moest al deze code gecontroleerd en aangepast worden. Dat was tijdrovend en foutgevoelig, met als gevolg: hoge kosten en bugs.
Bij Business Central voeg je functionaliteit niet meer toe door te “rommelen” in de broncode, maar doe je dat via apps. Denk aan het verhaal van de mobiele telefoon hierboven. Business Central wordt continu ge-update met kleinere en grote updates waarin nieuwe functies worden toegevoegd en andere verbeteringen, zoals beveiligingsupdates. Dit gaat helemaal automatisch en is onderdeel van je abonnement. Dus geen extra kosten. En geen bugs meer.
Met Business Central Online wordt de security geregeld door Microsoft, met de enorme resources die alleen Microsoft kan bieden. Dus geen zorgen meer over de veiligheid van je ERP-systeem.
Business Central integreert perfect met bekende Microsoft 365 tools zoals Outlook, Excel en Teams. Wanneer je bijvoorbeeld een e-mail opent in Outlook, herkent het systeem details, zoals een klant- of factuurnummer. Zo heb je vanuit Outlook direct toegang tot gegevens uit je ERP-systeem, zoals verkooporders, klantinformatie, etc. zonder Business Central op te starten.
Maar vica versa werkt het natuurlijk ook. Wil je bijvoorbeeld een hele serie records tegelijk aanpassen in Business Central? Even openen in Excel, aanpassen en opslaan.
"De implementatie van Business Central ging erg goed. De consultants die ons hielpen waren fijn in de omgang en legden alles goed uit. Ze namen er echt de tijd voor om het goed te doen. Ook over jullie helpdesk ben ik zeer te spreken."
"We zochten een IT-leverancier die ons kon helpen met Microsoft Azure, Office 365 én Business Central. Vanuit een longlist van 10 partijen, hebben we uiteindelijk voor WSB gekozen. Jullie hadden een goede business case met een goed verhaal."
"Dat we nu al 15 jaar klant zijn bij WSB, zegt dan denk ik genoeg."
"Ik ben zorgeloos over onze IT. We zijn al jaren klant bij WSB en heb in al die jaren nog nooit meegemaakt dat iets niet is opgelost."
"Met Business Central kunnen we onze klanten beter bedienen."
Dat doen we net effe anders dan veel andere IT-partners, omdat de ervaring leert dat dit de 2 beste manieren zijn. Welke van deze manieren van aanpak het beste werkt, is afhankelijk van jullie huidige situatie:
Voor bedrijven die:
Met WSB PrePackaged ben je binnen een doorlooptijd van 2 weken (10 werkdagen) live met jouw boekhouding in Business Central. En je weet van tevoren precies wat je wel en niet krijgt en tegen welke prijs. Een fixed price voor de hele implementatie:
– We migreren jullie gegevens van de oude oplossing naar Business Central. Het is compleet implementatieproject, inclusief datamigratie en training.
– Het omvat Business Central plus een aantal best-in-class apps waarmee we je oude maatwerk wordt vervangen door gestandaardiseerde apps. Grootste voordeel: automatisch profiteren van de nieuwe mogelijkheden die continu aan het platform worden toegevoegd.
WSB PrePackaged is compleet, snel én intensief. Daarom vragen we jullie op voorhand commitment. Onze vereiste is dat de key-users fulltime beschikbaar zijn voor de geplande 2 weken en hen vanuit directie mandaat te geven.
Fixed price € 19.995,-
Voor bedrijven die:
We beginnen met een zogenaamde Fit-Gap-Analyse: op basis van de wensen analyseren we waar een ‘fit’ zit met de standaardfunctionaliteiten en hoe eventuele ‘gaps’ worden opgevuld met apps, procesaanpassingen en eventueel maatwerk. Daarna werken we in sprints van 2 weken. In de sprints worden steeds meer functionaliteiten, in volgorde van urgentie, toegevoegd. Hierdoor profiteer je direct van de waarde van die sprint. Ook kunnen functionaliteiten die niet voldoen aan de verwachtingen makkelijk en tijdig worden aangepast.
De traditionele waterval methode: pas bij oplevering een bruikbaar systeem
Agile: uw systeem al snel bruikbaar en wordt steeds beter
Deze agile aanpak betekent veel samen optrekken. Op volgorde van prioriteit bepalen we samen hoe de functionaliteit ingezet moet worden en wordt er indien nodig extra functionaliteit ontwikkeld. In iedere sprint kunnen jullie de tijdens de sprint gerealiseerde functionaliteit testen. Keuren jullie functionaliteit goed, dan kan de nieuwe functionaliteiten direct in gebruik genomen worden. Hierdoor is het al in een vroeg stadium mogelijk om het systeem te gebruiken. Wij doen dus geen big-bang oplevering, maar beginnen met de meest cruciale functionaliteiten en breiden steeds verder uit.
Offerteprijs