Microsoft Teams wordt overal gebruikt. En dan vooral om te chatten en voor online meetings.
Maar wat je misschien nog niet weet is dat je met Teams zoveel meer kan. Je kan bijvoorbeeld ook bellen via Teams. Sterker nog, Teams Bellen kan zelfs je hele telefooncentrale vervangen.
Daarom lees je er hieronder alles over en ontdek je (onder andere) dat je met Teams Bellen lagere belkosten krijgt.
Met Bellen met Teams breidt je het Modern Werken uit met de mogelijkheid om vanuit Teams te bellen en gebeld te worden via het publieke telefonienetwerk.
Om te kunnen bellen, is een verbinding nodig met het telefonienetwerk. Daar heb je nu een telefooncentrale (of PBX) voor. In plaats daarvan installeren we een zogenaamde Teams Trunk waarmee we Microsoft Teams uitbreiden met telefooncentralefunctionaliteiten en zo het publieke telefonienetwerk integreren. De ‘ouderwetse’ telefooncentrale is dan niet meer nodig. Dat is de techniek, maar interessanter: door Microsoft Teams te koppelen met Teams Trunking profiteer je van kostenbesparingen, vooral op gesprekken tussen medewerkers (ook internationale) en heb je nooit meer last van uitval.
Upgrade jullie Teams telefooncentrale door gebruik te maken van de 2 add-ons van Landis, de meest bekende en gewaardeerde op dit gebied. En niet onbelangrijk: we hebben er goede ervaringen mee. Zowel bij klanten als bij onze eigen telefonie-omgeving.
Dit is de add-on voor je Teams Client: de telefonist/receptionist heeft perfect overzicht over alle inkomende belletjes en kan snel doorverbinden naar de juiste persoon. Ook kun je hiermee mensen in de wachtrij zetten, makkelijk doorverbinden en super handig: contactgroepen en je status beheren.
Heb je een call center, servicedesk of helpdesk waar een groot aantal telefoontjes door een team van medewerkers wordt afgehandeld? Dan is de add-on Contact Center for Teams ideaal. Het biedt je de mogelijkheid om volgordes toe te voegen, bijvoorbeeld 1e – 2e – 3e lijnshulplijnen, of automatisch doorschakelen naar collega Martijn als collega Tamara niet opneemt.
Daarnaast biedt deze add-on wallboards met allerlei live data over het telefoonverkeer: hoeveel calls komen er per dag binnen, hoeveel zijn er gemist, wat is de gemiddelde gesprekstijd per oproep, hoe lang staat de beller in de wacht, wie is ingelogd, wie is wel en niet beschikbaar.
Ook kun je met de Contact Center add-on rapportages maken waarmee je op een datagedreven manier kunt kijken hoe je bereikbaarheid is en deze verbeterd kan worden.
1. Kostenbesparingen, met name op interne (ook internationale) gesprekken, maar ook op beheer en administratiekosten voor de telefooncentrale en secretaressewerk.
2. Flexibiliteit & schaalbaarheid – snel en tijdelijke uitbreiden en krimpen.
3. Betere bereikbaarheid – zorgt voor betere klantervaringen waardoor minder klanten overstappen = minder churn.
4. Efficiënter samenwerken – Omdat collega’s van elkaar zien hoe ze het beste kunnen worden bereikt, worden thuiswerkers en mobiele collega’s direct op de juiste manier benaderd. Dit scheelt irritatie, zorgt voor snelle opvolging en maakt dat medewerkers prettiger werken.
5. Minder uitval – omdat de telefooncentrale in de cloud zit en het schakelpunt ermee zeer redundant is uitgevoerd, zal de centrale niet meer uitvallen. Ook niet bij updates en vervangingen.
6. Werken vanuit 1 platform – werken en bellen vanuit 1 platform met voordelen van Unified Communications (één adresboek, device- en locatie-onafhankelijk communiceren, statusinformatie).
Soms zegt 1 beeld meer dan 1000 woorden. Kun je nagaan wat een paar video's doen. Hieronder een kleine selectie van een aantal video's van Microsoft over Teams Bellen.