ERP software groothandel

ERP-software
speciaal ontwikkeld voor groothandels

Plus aanvullende modules voor Serieproductie, Assemblage en Service

Voorraad

Op de juiste plek op het juiste moment

Financiën

Altijd (in)zicht op je klantinformatie en financiën

Logistiek

Software die voor je denkt, zodat je meer kunt doen in minder tijd

Webshop

Laat je omzet groeien met je eigen B2B webshop
Bedrijfssoftware speciaal voo groothandels bedrijven

ERP-software voor groothandels

Als groothandel is het belangrijk om producten efficiënt naar je magazijn en op tijd bij de klant te krijgen. Met de juiste software zorg je voor effectieve logistiek, heb je altijd goede voorraad- en verkoopprognoses en beheer je tegelijkertijd je eigen webshop.

Met onze bedrijfssoftware heb je altijd inzicht in je verkopen, inkopen en je voorraad. Is het artikel op voorraad of in bestelling? Wat zijn de levertijden en prijzen van de leverancier? Wat heeft deze specifieke klant afgelopen maand gekocht? Door deze inzichten stuur je je bedrijf op basis van actuele en correcte informatie en lever je optimale service aan je klanten.

Ontdek onze ERP-software dat speciaal ontwikkeld is voor groothandels.

ERP software groothandels

Alle voordelen

✔️ Totaaloplossing voor al je processen
Een platform die al je applicaties met elkaar verbindt en waarde toevoegt in de gehele keten. Van lead tot facturatie en alles wat er tussen zit.

✔️ Onderdeel van het Microsoft Cloud Platform
Business Central is onderdeel van het Microsoft Cloud Platform waardoor het perfect integreert met de bekende Office apps zoals Outlook, Teams en Excel, maar ook met het Power Platform en applicaties van derden.

✔️ Groeit (of krimpt) met je mee
Business Central is schaalbaar van enkele tot vele honderden gebruikers.

✔️ Omzetgroei door integratie met website en webshop
Hierdoor wordt je webshop een drijvende kracht voor nieuwe klanten en omzet.

✔️ Veilig
De software draait volledig in de cloud, is automatisch up-to-date en voldoet aan de hoogste veiligheidseisen van Microsoft.

"Met Business Central kunnen we onze klanten beter bedienen."

Het einde van duur maatwerk

Met apps die je downloadt in de Microsoft AppSource voeg je eenvoudig extra functionaliteit toe als je die nodig hebt. Dat scheelt duur maatwerk.

Complete en toekomstbestendige ERP-software gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 Business Central, aangevuld met bewezen apps voor extra functionaliteit speciaal voor groothandels.

✔️ verhoog je leverbetrouwbaarheid
✔️ verhoog je klanttevredenheid
✔️ vergroot je winstgevendheid

Tevreden groothandels over ons

Meer weten?

Waarde toevoegen aan al je bedrijfsprocessen

Of je nu een traditionele groothandel bent of een groothandel met een stukje productie & assemblage en een serviceafdeling met onderhoud, voor elk deel van de keten kunnen we waarde toevoegen.

ERP software groothandels waarde keten

In een oogopslag de voorraad inzien

Heb je beperkt inzicht in de status van je goederenstroom? Kun je niet of lastig zien of je producten op voorraad zijn of in bestelling bij de leverancier?
Met een kleurenindicator (stoplicht) laten we in elk proces de status van je voorraad tonen. Hierdoor zie je in een oogopslag of je product op voorraad is, in bestelling of dat deze nog besteld moet worden bij de leverancier.

Eenvoudig je voorraad op peil houden

Onze geïntegreerde planningsberekening houdt rekening met alle vraag en behoefte van de komende periode en kan zelfs rekening houden met seizoensinvloeden.

Altijd betrouwbare levertijden aan je klanten communiceren

Kun je geen betrouwbare levertijden aan je klanten communiceren door onjuiste of onvolledige gegevens in je voorraadplanning?
Wij lossen dit op door de verkoopbehoefte direct te koppelen aan de inkoopaanvulling waardoor oorzaak en gevolg inzichtelijk wordt. Als je bijvoorbeeld een vertraagde levering van de leverancier verwerkt, wordt dit effect direct automatisch doorgezet naar de verkooporders en kan de klant automatisch direct geïnformeerd worden.

Levertijden van je leverancier inzichtelijk

Levert je leverancier niet altijd op tijd, waardoor jouw klanten onnodig wachten?
We kunnen de levertijden van je leverancier inzichtelijk maken, zodat je deze samen kunt verbeteren. Ook kunnen we geautomatiseerd aanmanen, zodat de leverancier de juiste levertijden kan communiceren en nakomen.

Alle klantinformatie centraal met 1 druk op de knop

De klant niet juist kunnen informeren om de informatie overal en nergens staat is vanaf nu verleden tijd, omdat we alle processen van lead tot verkoopfactuur (en daartussen verkoopkansen, offertes en orders) integreren. Hierdoor heeft iedereen toegang tot dezelfde data en is er maar één versie van de waarheid. De klant kan dus altijd juist worden geïnformeerd. Tevens kunnen kansen direct doorgezet worden naar offertes en orders zonder dubbele invoer & voorkomen je extra werkzaamheden en reduceer je foutkansen.

Eenvoudig je onderhoudscontracten en onderhoud & reparaties managen

Heb je een werkplaats waar je onderhoud en service uitvoert?
Manage eenvoudig je onderhoudscontracten en preventief en ongepland onderhoud & reparaties.

Direct inzicht in je financiële cijfers

Heb je weinig zicht op de belangrijkste KPI’s, waardoor het lastig is om snel de juiste beslissingen te nemen?
Krijg volledige controle en inzicht in je financiële processen zoals debiteuren, crediteuren, activa en kasboek. Je kunt ook eenvoudig met Power BI koppelen en de belangrijkste cijfers in een dashboard of rapport weergeven.

Eenvoudig producten beheren met een artikeldatabase integratie

Kost het veel tijd om je producten op een goede manier te beheren?
Dankzij de artikeldatabase integraties (Pim systeem) met oa 2BA (installatie branche) en EZ-Base (ijzerwaren & gereedschappen) schakel je sneller wat je een hoop tijd en geld bespaart.

Voorkom dubbele werkzaamheden met een geïntegreerde webshop

Kost het veel tijd om je assortiment voor de website bij te houden en moet je veel dubbele werkzaamheden uitvoeren?
Wij bieden een standaardoplossing voor een geïntegreerde webshop. De webshop wordt automatisch gevoed door jouw huidige assortiment en voorraadstanden. De orders die je klanten via de webshop plaatsen worden natuurlijk ook direct in jouw proces aangemaakt. Wij hebben ruime ervaring met o.a. Sana, Intermix en Magento.

Beheers je projecten met een druk op de knop

Beheers je (eenvoudige) projecten met o.a. Onderhanden Werk-functionaliteit gekoppeld aan de financiële administratie waar de kosten en opbrengsten over een langere termijn verspreid zijn.

Doe je aan Productie & Assemblage? Geen probleem

Van eenvoudige kitting tot uitgebreide productie-functionaliteit volledig geïntegreerd in je voorraad -en logistieke processen inclusief rapportagemogelijkheden voor je voor –en nacalculatie.

Snel aan de slag met onze bewezen aanpak

1

Projectvoorbereiding

We kijken samen naar je bedrijf om te bepalen of en welke processen aangepast moeten worden en welke apps nodig zijn om extra functionaliteiten toe te voegen aan jullie Business Central omgeving. We vermijden (duur) maatwerk.

2

Implementatie

We implementeren de software op een Agile manier met korte sprints van 2 weken. Hierdoor kunnen jullie snel aan de slag met Business Central en voegen we telkens nieuwe functionaliteiten toe. Jullie medewerkers worden na elke sprint ook direct getraind.

3

Adoptie

Omdat het voor jullie medewerkers lastig kan zijn om met nieuwe software te werken, stellen wij Change Consultants beschikbaar. Zij helpen jullie medewerkers met de nieuwe software te werken, zodat ze het maximale eruit halen.

4

Beheer

Na livegang is het natuurlijk belangrijk dat jullie ons kunnen bellen bij problemen. Hiervoor hebben wij 2 servicepakketten beschikbaar. Welke je nodig hebt, hangt af van jullie eisen en wensen.

We zijn IT-partner voor meer dan 100 tevreden groothandels in Nederland

Branchekennis

Alle ICT onder 1 dak

Gecertificeerd

Gestandaardiseerde aanpak

Meer weten?

Laten we eens kennis maken. Neem contact op met Vincent.