ICT beheer uitbesteden
Terug naar het overzicht
Het Moderne Werken

Hoe onze ICT-beheerdiensten jouw bedrijf veilig en productief houden

Sander krol
Sander Krol
Geplaatst op 6 juni 2024

Wat betreft ICT draait het in je bedrijf om efficiëntie, veiligheid en gemak. Jij wilt toch ook dat je bedrijf soepel draait zonder dat je je druk hoeft te maken over technische problemen of beveiligingsrisico's? Daarom is het essentieel om de juiste partner aan je zijde te hebben die je IT-zorgen uit handen neemt.

Wij hebben verschillende beheerdiensten. Op zich niks nieuws onder de zon, want dat hebben de meeste ICT-bedrijven. Het verschil zit hem in de inhoud van onze beheerdiensten. Deze zijn wezenlijk anders dan die van andere ICT-partijen. Lees dus verder en concludeer zelf of dit bij jouw bedrijf past of niet.

Wij bieden de volgende beheerdiensten aan:

  1. Werkplekbeheer
  2. Serverbeheer
  3. Telefoniebeheer
  4. Securitybeheer

1. Zorgeloos werken met Werkplekbeheer

Stel je voor: een werkplek waar alles gewoon werkt. Onze systemen zijn erop ingericht om de werking van jullie werkplekken in de gaten te houden, problemen op te sporen en op te lossen. Alsnog een probleem? Meld het direct via ons klantportaal of bel ons. Onze experts staan klaar om je IT-problemen snel en vakkundig op te lossen. Zo blijf je productief, zonder frustraties. Sorry voor het containerbegrip, maar dat is nog eens echt wat je noemt: ontzorging.

werkplekbeheer uitbesteden

2. Serverbeheer: altijd een stap voor

Als je Serverbeheer afneemt, kun je uiteraard ook contact met ons opnemen bij problemen. Door onze uitgebreide monitoring zorgen we ervoor dat problemen verholpen worden, het liefst voordat ze ontstaan.

We houden continu een oogje in het zeil. We spotten mogelijke issues en pakken ze proactief aan. Zo garanderen we dat je servers optimaal blijven presteren, zonder dat je er zelf omkijken naar hebt.

3. Telefoniebeheer: moderne telefooncentrale

Steeds meer bedrijven willen naar een moderne manier van telefonie. Zoals ze vroeger een telefooncentrale hadden en naar VoIP gingen, gaan ze nu van VoIP naar Teams Bellen.

Wil je ook overstappen naar moderne telefonieoplossingen zoals Teams Bellen? Wij regelen het van A tot Z. We zorgen voor een vlekkeloze integratie. Korte projecten, grote impact, noemen we dat.

Uiteraard regelen we na de implementatie ook het beheer van je Teams Bellen omgeving. Als je een beheercontract afsluit, lossen we je telefonieproblemen op zonder uurtje factuurtje, conform onze SLA.

serverbeheer

4. Veiligheid voorop met Securitybeheer

Securitybeheer is qua invulling te vergelijken met Serverbeheer. Als je Securitybeheer bij ons afneemt, wordt jouw IT-omgeving continu in de gaten gehouden. Nog meer dan bij Serverbeheer, is bij Securitybeheer voorkomen beter dan genezen super belangrijk.

Bij ons Securitybeheer kun je kiezen uit 3 Security Levels:

  1. Veilig
  2. Extra Veilig
  3. Super Veilig

Level 1 Veilig is echt voor iedere organisatie het minimaal noodzakelijke, dat moet je gewoon hebben. Zeg maar het basisniveau waar ieder bedrijf volgens ons minimaal aan moet voldoen.

Bij Level 2 Extra Veilig ga je al echt meer richting geavanceerd securityniveau binnen je bedrijf. Dit is het niveau dat wij de meeste mkb-bedrijven aanraden. Je bent dan goed beschermd tegen de risico’s die kleine en middelgrote organisaties lopen.

Level 3 Super Veilig is het hoogste niveau en vooral bestemd voor bedrijven die meer dan gemiddeld risico lopen op cyberaanvallen, bijvoorbeeld omdat ze bijzondere persoonsgegevens verwerken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een accountantskantoor.

De 3 Security Levels baseren we op basis van de Microsoft best practices. Als deze levels bij jouw bedrijf zijn ingericht, is het natuurlijk ook zaak dit te onderhouden. Microsoft verandert hun best practices continue waardoor je ziet dat de secure-score van een tenant iedere maand achteruit gaat. Als organisatie wil je niet ieder half jaar een nieuw project lanceren waarbij je de kosten tegen de baten af moet wegen. Niet op gebied van ICT-beveiliging. Binnen de dienst passen wij alle nieuwe relevante methodieken toe, dat zit in het abonnement. Vandaar onze Securitybeheerdiensten.

ict beveiliging beheer

Cybercriminelen zitten niet stil en continu bedenken en ontwikkelen zij manieren om bedrijven te hacken. Maar niet alleen dat. Ook medewerkers kunnen fouten maken. Dan wil je daarop kunnen anticiperen. Stel, je hebt Multi Factor Authentificate (MFA) ingeschakeld en iemand zet dat uit, dan wil je dat weten. Het maakt niet uit wie dat doet of hoe dat gebeurt, je wilt het weten zodat je het weer aan kan zetten.

Gebeurt zoiets, dan krijgen wij daar een melding van. Dus als je onze Securitybeheerdienst afneemt, houden we bij dat alle instellingen die moeten draaien ook daadwerkelijk draaien. Als daar gebruikersvragen over komen, of mensen hebben daar hulp mee nodig, dan helpen we ze daarbij. Moet er tijdelijk een uitzondering gemaakt worden op een van de regels, houden we dat bij en corrigeren dit weer zodra de periode van de uitzondering verstreken is. Tevens doen we regelmatige controles op hygiëne van de omgeving zodat er geen verouderde, ongebruikte accounts aanwezig zijn, de firewall goed “gehardend” is, en nog veel meer.

Is dat nou echt nodig? Reken maar. Letterlijk, want je tegenstanders, de cybercriminelen kunnen goed rekenen. Zij bereiden zich vaak goed voor. Als ze je hacken vragen ze vaak een bedrag gebaseerd op je omzet. Daar doen ze echt onderzoek naar, zodat ze realistische bedragen vragen. Bedragen die je ook echt kunt betalen. Want ze kunnen 1 miljoen euro van je vragen, maar als je een bedrijf bent met een omzet van 2 miljoen kun je dat nooit betalen. Dan zullen ze rond de 100.000 euro vragen. Zo slim zijn ze wel, want ze willen natuurlijk wel betaald krijgen. Anders is al hun inspanning voor niets geweest. Als ze te hoog inschatten, dan krijgen ze niet betaald.

En onderschat ook niet dat bij een hack je hele bedrijf plat ligt voor een paar dagen. En dan heb je daarna nog eens ondersteuning nodig voor het herstellen van je bestanden en dat kost ook geld. We zeggen het nog maar eens: voorkomen is beter dan genezen.

ict-beheerdiensten

Rapportages

Voor alle verschillende diensten die wij leveren, worden ook rapportages opgesteld. Afhankelijk van de afname is dit terug te zien in de maandelijks terugkerende rapportage. In veel gevallen kunnen we zelfs real-time inzichtelijkheid bieden in de staat van jullie omgeving.

Abonnementen

Voor Werkplekbeheer en Telecombeheer rekenen we een gebruikersprijs, dus voor iedere gebruiker in je omgeving (en dan maakt het niet uit of die persoon één of twee laptops heeft), betaal je een prijs per maand.

Voor Serverbeheer betaal je per server.

En voor Securitybeheer is dat één basisbedrag per maand plus een klein bedrag per gebruiker.

MDR

MDR staat voor Monitoring, Detection and Response en is een 24/7 monitoringsdienst op basis van gebeurtenissen in je netwerk. Voorbeeld: je bent vandaag op kantoor aan het werk, dus jij logt in vanuit Nederland en iemand anders hackt jouw account in China en logt dezelfde dag in vanuit China. Dat kan niet. Dat is een impossible travel. Met onze MDR-dienst wordt dat gedetecteerd en de login vanuit China wordt geblokkeerd.

Ander voorbeeld: drukt iemand op een spam mail, dan wordt daar ook gelijk actie op ondernomen, bijvoorbeeld accountblokkade, analyse waar de gegevens naartoe zijn gegaan, etcetera.

Dat zijn 2 van de 1000-en voorbeelden die deze monitoringsdienst monitort en eventueel actie op onderneemt. En allemaal dingen die we alleen zien als je MDR afneemt. Ze noemen dit ook wel een last line of defence omdat er ondanks alle maatregelen die je preventief neemt er soms toch nog een slimme manier gevonden wordt om in te breken. Of belangrijker nog, door een menselijke fout. Die maken we allemaal wel eens.

Ontzorgen

Als bedrijf wil je dat je met al je vragen, maak niet uit welke, terecht kunt bij je IT-partner. Met onze beheerdiensten bieden we je dat. We hebben al onze beheerdiensten zelf ontwikkeld om jou als klant compleet te ontzorgen. Ontzorgen in de zin van “je handen vrij hebben”, maar vooral ook in de zin van “het niet hebben van zorgen”. Want dat is wat ont-zorgen letterlijk betekent.

Als jij een vraag stelt omtrent je werkplek en dat blijkt achteraf een securityprobleem te zijn, dan wil je dat dat opgepakt wordt en dat daar niet een factuur tegenover staat. Dat is ont-zorgd zijn.

Meer weten?

Laten we eens kennis maken. Neem contact op met Maurice.