Referentie Blokland Bouwpartners
Terug naar het overzicht
Cloud Infrastructuur

Blokland Bouwpartners

"Wat mij betreft gaan we zo nog een paar jaar door."

Blokland Bouwpartners B.V. is in 2008 opgericht door de broers Arie en Jos Blokland en is een degelijke, dynamische en veelzijdige bouwonderneming, actief op het gebied van projectontwikkeling, nieuwbouw van woningbouw- en utiliteitsbouwprojecten en onderaanneming. Door de jaren heen is het bedrijf gestaag gegroeid en hebben ze een personeelsbestand van 20 man. Daarnaast maken ze gebruik van een vaste kern ZZP’ers.

Tijd voor actie

Arie Huisman, ICT-verantwoordelijke bij Blokland Bouwpartners, vertelt: “We maken een mooie groei door en hebben een goede naam omdat we streven naar kwaliteit waarbij de wensen van de klant centraal staan. Om die kwaliteit te leveren is goede automatisering een must. We merkten dat onze IT-infrastructuur verouderd was, het ging al wat jaartjes mee en door de groei van het bedrijf voldeed het niet meer. Zeker met het oog op de toekomst, waarbij we met het nieuwe systeem flexibeler zijn en gemakkelijker de schakeling tussen voorbereiding en uitvoering kunnen maken. Dit viel samen met het moment dat diverse hardware écht aan vervanging toe was. Toen werd het tijd voor actie.”

– – – – – – –   Arie Huisman   – – – – – – –

Arie Huisman- Blokland Bouwpartners

“Niet alleen ik ben tevreden over de huidige automatisering, maar ik hoor het ook van mijn collega’s.”

Overstap naar de Cloud

Blokland nam al jaren de IT-diensten af bij WSB Solutions en dus werd contact gezocht met WSB. Samen werd de situatie geanalyseerd, de wensen en eisen opgesteld en op basis daarvan werd besloten om over te stappen naar de Cloud. Arie Huisman: “Door WSB was een heel duidelijk voorstel uitgewerkt waar zichtbaar tijd en energie in was gestoken om tot een voor ons beste advies te komen. Dat is denk ik een van de redenen dat de overstap naar de Cloud zo goed is gegaan. Natuurlijk is het voor mijn collega’s wel wennen geweest, zeker als er vanuit het externe bureaublad gewerkt wordt. Ook merkten we dat we met het extern werken nog tijd nodig hadden om alles goed in te stellen. Daar heeft WSB ons goed bij geholpen.”

Blokland Bouwpartners - Arie Huisman

De verhuizing naar de Cloud

Arie vervolgt: “Nu we ruim een half jaar verder zijn, kan ik eigenlijk niets bedenken dat niet goed gaat. Het heeft voldaan aan de verwachtingen die vooraf gesteld waren. We (Blokland en WSB samen), hebben er veel tijd in gestoken en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Niet alleen ik ben tevreden over de huidige automatisering, maar ik hoor het ook van mijn collega’s. Ze zeggen dat ze van de verhuizing eigenlijk niets hebben gemerkt. En het is ook heel snel gegaan: de aansluiting op glasvezel, de data overzetten naar de cloud server, de oude server eruit, implementatie van VoIP telefonie, het was allemaal binnen enkele weken geregeld en opgeleverd. In het begin zijn er altijd wel wat ‘kinderziektes’ maar die zijn snel verholpen. Alles loopt nu soepel en dat scheelt mij tijd. Ik ben echt positief.”

Blokland Bouwpartners - utiliteitsbouw

Support

Met de verhuizing naar de Cloud heeft Blokland het beheer van de IT-omgeving bij WSB ondergebracht. “De snelheid van support is dik in orde”, aldus Arie. ‘’Onlangs merkten we dat er een paar kleine dingen in de voicemail nog niet helemaal goed stonden, toen heb ik de support afdeling van WSB gebeld en werd het binnen no time opgelost.”

Voordelen, ook voor de klant

De nieuwe situatie waarbij in de cloud wordt gewerkt en gebruik wordt gemaakt van VoIP telefonie kent vele voordelen: “Niet alleen wij hebben profijt van de nieuwe techniek, ook onze klanten merken het. En dat is natuurlijk weer goed voor ons. Als je de telefonie als voorbeeld neemt, merken we dat hier sneller mee geschakeld kan worden. Doordat we beter kunnen zien wie er belt, kan er gelijk doorverbonden worden naar de juiste collega, ook naar collega’s op andere locaties.

Kortom, het is allemaal erg soepel gegaan en wat mij betreft gaan we zo nog een paar jaar door.”

Meer weten?

Laten we eens kennis maken. Neem contact op met Maurice.