Als groothandel is het belangrijk om producten efficiënt naar je magazijn en op tijd bij de klant te krijgen. Met de juiste software zorg je voor effectieve logistiek en heb je altijd goede voorraad- en verkoopprognoses. En als je wilt, beheer je je er ook je eigen webshop mee.
Met onze bedrijfssoftware heb je altijd inzicht in je verkopen, inkopen en je voorraad. Is het artikel op voorraad of in bestelling? Wat zijn de levertijden en prijzen van de leverancier? Wat heeft deze specifieke klant afgelopen maand gekocht? Door deze inzichten stuur je je bedrijf op basis van actuele en correcte informatie en lever je optimale service aan je klanten.
Ontdek onze ERP-software dat speciaal ontwikkeld is voor groothandels.
✔️ Totaaloplossing voor al je processen
Een platform die al je applicaties met elkaar verbindt en waarde toevoegt in de gehele keten. Van lead tot facturatie en alles wat er tussen zit.
✔️ Onderdeel van het Microsoft Cloud Platform
Business Central is onderdeel van het Microsoft Cloud Platform waardoor het perfect integreert met de bekende Office apps zoals Outlook, Teams en Excel, maar ook met het Power Platform en applicaties van derden.
✔️ Groeit (of krimpt) met je mee
Business Central is schaalbaar van enkele tot vele honderden gebruikers.
✔️ Omzetgroei door integratie met website en webshop
Hierdoor wordt je webshop een drijvende kracht voor nieuwe klanten en omzet.
✔️ Veilig
De software draait volledig in de cloud, is automatisch up-to-date en voldoet aan de hoogste veiligheidseisen van Microsoft.
Met apps die je downloadt in de Microsoft AppSource voeg je eenvoudig extra functionaliteit toe als je die nodig hebt. Dat scheelt duur maatwerk.
Complete en toekomstbestendige ERP-software gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 Business Central, aangevuld met bewezen apps voor extra functionaliteit speciaal voor groothandels.
✔️ verhoog je leverbetrouwbaarheid
✔️ verhoog je klanttevredenheid
✔️ vergroot je winstgevendheid
Of je nu een traditionele groothandel bent of een groothandel met een stukje productie & assemblage en een serviceafdeling met onderhoud, voor elk deel van de keten kunnen we waarde toevoegen.
Heb je beperkt inzicht in de status van je goederenstroom? Kun je niet of lastig zien of je producten op voorraad zijn of in bestelling bij de leverancier?
Met een kleurenindicator (stoplicht) laten we in elk proces de status van je voorraad tonen. Hierdoor zie je in een oogopslag of je product op voorraad is, in bestelling of dat deze nog besteld moet worden bij de leverancier.
Onze geïntegreerde planningsberekening houdt rekening met alle vraag en behoefte van de komende periode en kan zelfs rekening houden met seizoensinvloeden.
Kun je geen betrouwbare levertijden aan je klanten communiceren door onjuiste of onvolledige gegevens in je voorraadplanning?
Wij lossen dit op door de verkoopbehoefte direct te koppelen aan de inkoopaanvulling waardoor oorzaak en gevolg inzichtelijk wordt. Als je bijvoorbeeld een vertraagde levering van de leverancier verwerkt, wordt dit effect direct automatisch doorgezet naar de verkooporders en kan de klant automatisch direct geïnformeerd worden.
Levert je leverancier niet altijd op tijd, waardoor jouw klanten onnodig wachten?
We kunnen de levertijden van je leverancier inzichtelijk maken, zodat je deze samen kunt verbeteren. Ook kunnen we geautomatiseerd aanmanen, zodat de leverancier de juiste levertijden kan communiceren en nakomen.
De klant niet juist kunnen informeren om de informatie overal en nergens staat is vanaf nu verleden tijd, omdat we alle processen van lead tot verkoopfactuur (en daartussen verkoopkansen, offertes en orders) integreren. Hierdoor heeft iedereen toegang tot dezelfde data en is er maar één versie van de waarheid. De klant kan dus altijd juist worden geïnformeerd. Tevens kunnen kansen direct doorgezet worden naar offertes en orders zonder dubbele invoer & voorkomen je extra werkzaamheden en reduceer je foutkansen.
Heb je een werkplaats waar je onderhoud en service uitvoert?
Manage eenvoudig je onderhoudscontracten en preventief en ongepland onderhoud & reparaties.
Heb je weinig zicht op de belangrijkste KPI’s, waardoor het lastig is om snel de juiste beslissingen te nemen?
Krijg volledige controle en inzicht in je financiële processen zoals debiteuren, crediteuren, activa en kasboek. Je kunt ook eenvoudig met Power BI koppelen en de belangrijkste cijfers in een dashboard of rapport weergeven.
Kost het veel tijd om je producten op een goede manier te beheren?
Dankzij de artikeldatabase integraties (Pim systeem) met oa 2BA (installatie branche) en EZ-Base (ijzerwaren & gereedschappen) schakel je sneller wat je een hoop tijd en geld bespaart.
Kost het veel tijd om je assortiment voor de website bij te houden en moet je veel dubbele werkzaamheden uitvoeren?
Wij bieden een standaardoplossing voor een geïntegreerde webshop. De webshop wordt automatisch gevoed door jouw huidige assortiment en voorraadstanden. De orders die je klanten via de webshop plaatsen worden natuurlijk ook direct in jouw proces aangemaakt. Wij hebben ruime ervaring met o.a. Sana, Intermix en Magento.
Beheers je (eenvoudige) projecten met o.a. Onderhanden Werk-functionaliteit gekoppeld aan de financiële administratie waar de kosten en opbrengsten over een langere termijn verspreid zijn.
Van eenvoudige kitting tot uitgebreide productie-functionaliteit volledig geïntegreerd in je voorraad -en logistieke processen inclusief rapportagemogelijkheden voor je voor –en nacalculatie.
We kijken samen naar je bedrijf om te bepalen of en welke processen aangepast moeten worden en welke apps nodig zijn om extra functionaliteiten toe te voegen aan jullie Business Central omgeving. We vermijden (duur) maatwerk.
We implementeren de software op een Agile manier met korte sprints van 2 weken. Hierdoor kunnen jullie snel aan de slag met Business Central en voegen we telkens nieuwe functionaliteiten toe. Jullie medewerkers worden na elke sprint ook direct getraind.
Omdat het voor jullie medewerkers lastig kan zijn om met nieuwe software te werken, stellen wij Change Consultants beschikbaar. Zij helpen jullie medewerkers met de nieuwe software te werken, zodat ze het maximale eruit halen.
Na livegang is het natuurlijk belangrijk dat jullie ons kunnen bellen bij problemen. Hiervoor hebben wij 2 servicepakketten beschikbaar. Welke je nodig hebt, hangt af van jullie eisen en wensen.
Naast ERP-software helpen we vele bedrijven met hun ICT. Je kunt bij ons terecht voor zo’n beetje alles wat jullie nodig hebben op het gebied van automatisering.
We helpen al meer dan 400 (mkb-)bedrijven met hun ICT, waarvan er velen al jarenlang klant zijn.
We helpen je met de volgende ICT-oplossingen:
• de inrichting van je IT-omgeving in de cloud,
• het veilig maken en houden van je netwerk,
• het inrichten van jullie Moderne Werkplek,
• en uiteraard kun je ook je ICT-beheer bij ons uitbesteden.
Dit is niet uniek, maar wel een combinatie van ICT-oplossingen die je niet veel tegenkomt. We noemen ons dan ook “totaalleverancier”, maar natuurlijk ben je ook welkom voor het gedeeltelijk uitbesteden van je ICT.